Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

1. Reklamačný poriadok sa riadi nasledujúcimi príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v platnom znení (ďalej len „Občianky zákonník“) ako i zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ Zákon o ochrane spotrebiteľa“). Reklamačný poriadok internetového obchodu www.gommer.sk upravuje podmienky, spôsob reklamácie, vrátane informácii kde je možné tovar reklamovať. Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok obchodníka a kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a kupujúcim spotrebiteľom (ďalej ako „kupujúci“), ktorý si u obchodníka zakúpil tovar prostredníctvom internetového obchodu www.gommer.sk.

Obchodník je prevádzkovateľom internetového obchodu www.gommer.sk:
Obchodný názov: Gommer, s.r.o.
Sídlo: Mierová 1449/67, Galanta 924 01
Identifikačné číslo (IČO): 52 186 351
DIČ: 212 0950 359
IČ DPH: SK212 0950 359
Zapísaného v registri: Zapísaného v Obchodnom registri vedenom na Okresnom súde Trnava, oddiel: Sro vložka: 43753/T, v mene ktorého koná PhDr. Csaba Losonszkí alebo Nikoleta Bozsek.

Kontaktné údaje obchodník:
Zákaznícka linka: tel.: +421948114666
E-mail: info@gommer.sk
Korešpondenčná adresa: Mierová 1449/67, Galanta 92401

Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
Banka: Unicreditbank
Číslo účtu: 1622748018 / 1111
IBAN: SK17 1111 0000 0016 2274 8018
BIC(SWIFT): UNCRSKBX
Internetová stránka elektronického obchodu: www.gommer.sk

2. Kupujúci potvrdzuje, že odoslaním objednávky sa riadne oboznámil s reklamačným poriadkom a porozumel mu.

3. Predaná vec musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami, to neplatí ak obchodník pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť veci nezodpovedá všeobecným požiadavkám a kupujúci s tým súhlasil. Predaná vec je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä:
a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
b) je vhodná na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil obchodníka najneskôr
c) pri uzavretí zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil,
d) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“),
e) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,
f) je dodaná so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
g) je dodaná s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve.
4. Predaná vec je v súlade so všeobecnými požiadavkami:
a) je vhodná na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa
b) s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
c) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré obchodník sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy,
d) je dodaná s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a je dodaná v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci.

5. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do (2) dvoch rokov od dodania veci.

6. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti obchodníka za vady, nie však kratšej ako (1) jeden rok od dodania veci.

7. Ak sa vada prejaví do (2) dvoch rokov od dodania veci podľa bodu 5 a 6 predpokladá sa, že vec mala vady už v čase dodania.

8. Obchodník zodpovedá za vady, ktorá bol spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak:
a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodíkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo
b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník.

9. Ak obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624).

10. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do (2) dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3.

11. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

12. Vadu možno vytknúť:
 osobne priamo v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka, u inej osoby, o ktorej obchodník oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky,
 prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla,
 miesta podnikania obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.

13. Vyplnením reklamačného formulára obchodníka, ktorý nájdete stiahnete www.gommer.sk a predložením faktúry (daňového dokladu). Súčasťou tohto formulára sú napr. identifikačné údaje kupujúceho, údaje o vadnom tovare – číslo faktúry, názov tovaru, opis dôvodu reklamácie.

14. Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako (30) tridsať dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.

15. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2.

16. Zodpovednosť za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka, nevzniká, ak vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare po jeho prevzatí kupujúcim, najmä:
a) stratou pokladničného dokladu alebo faktúry umožňujúcej identifikovať oprávnenosť uplatnenia nárokov z vád,
b) neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru/poškodený obal,
c) uplynutím záručnej doby tovaru,
d) mechanickým poškodením tovaru,
e) poškodením tovaru pri preprave vlastným dopravným prostriedkom,
f) používaním tovaru v rozpore s návodom na použitie a v rozpore s návodom na údržbu v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
g) neodbornou manipuláciou a nešetrným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
h) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami,
i) poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
k) za prípadné preklepy, gramatické chyby, ktoré kupujúci urobí pri vytvorení obalu.

17. Obchodník si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku. V prípade, ak kupujúci zasiela spať reklamovaný tovar obchodníkovi je potrebné ho zabaliť tak aby počas prepravy neprišlo k jeho poškodeniu. Poškodenie tovaru počas prepravy by mohlo mať za následok neuznanie reklamácie.

18. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

19. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 18 druhej vety.

20. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.

21. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec obchodníkovi alebo ním určenej osobe. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.

22. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

23. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.

24. Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

25. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,
b) obchodník odmietol odstrániť vadu,
c) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
e) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

26. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníkovi odstrániť vadu.

27. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

28. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa ods. 25, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.

29. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

30. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.

31. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

32. Obchodník vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.

33. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

34. Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok.

35. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto podmienok. Povinnosť oznámenia zmeny reklamačných podmienok sa považuje za splnenú jej zverejnením na internetovom obchode obchodníka.

36. Tieto reklamačné podmienky sú chránené zákonom č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov.

37. Tieto reklamačné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.10.2024

Reklamačný formulár nájdete TU.
Reklamačný formulár na
STIAHNUTIE.